سایت هیمو

فرهنگی، اقتصادی، هنری

چه چیزهایی را نباید در ماشین لباس‌شویی انداخت؟

لباسشویی از ضروری ترین وسایل برقی موجود در هر خانه ای است. با وجود لباسشویی دیگر شستن لباس هایی زیاد سخت و طاقت فرسا نیست. اما باید بدانید استفاده از لباسشویی نیز اصول خاص خود را دارد و باید براساس دستورالعمل های خاص از آن استفاده کنید.

ماشین لباسشویی برقی مدرن یکی از بزرگترین اختراعات قرن بیستم است. در آن روزها، آدم باید ساعت‌ها صرف آب جوشیدن، شستن لباس‌ها، آویزان کردن آن‌ها برای خشک کردن، اتو کردن، تا کردن و در نهایت کنار گذاشتن آن کند، تا دوباره همه چیز از نو شروع شود. دستگاه مدرن زندگی زنان را متحول کرد و به آنها اجازه داد تا از رختشویی خارج شده و وارد نیروی کار یا هر جای دیگری که ترجیح می دهند باشند. این یک محصول معجزه آسا است. گفته می‌شود، نمی‌تواند همه چیز را تمیز کند، و دستگاه نمی‌تواند برچسب روی یک مورد را بخواند تا ببیند آیا ماندن در شستشو بی‌خطر است یا تنظیمات مناسب را بدون کمک ما انتخاب کند.

در اینجا چند چیز وجود دارد که هرگز نباید در ماشین لباسشویی قرار دهید:

تزیینات ظریف

آن اقلام ظریف و زیبا که با پولک دوزی، منجوق یا گلدوزی های شکننده پوشانده شده اند را می توان در ماشین لباسشویی از بین برد، به خصوص اگر به جای دوخت روی آن ها چسبانده شوند. به طور مشابه، از شستن هر چیزی که با توری ساخته شده است، که می تواند در ماشین لباسشویی پاره یا پاره شود، دقت کنید، به خصوص اگر به لباس هایی که دارای قلاب، دکمه یا زیپ هستند، ساییده شود. در عوض آن موارد را با دست بشویید یا خشک کنید.

لباس زیر زنانه

سیم های زیرین و بسته های قلاب و چشمی می توانند به داخل ماشین لباسشویی شما آسیب برسانند و یک سوتین 30 دلاری را به یک اشتباه 600 دلاری تبدیل کنند. توری نیز می تواند آسیب ببیند. در عوض، یا لباس زیرتان را با دست بشویید یا روی یک کیف مشبک محافظ سرمایه گذاری کنید تا سوتین ها، لباس ها و ماشین خود را ایمن نگه دارید. کیسه توری ندارید؟ یک روبالشی این کار را انجام می دهد.

سکه و کلید

در حالی که بسیاری از ما عمداً کلیدهای خود را نمی شستیم یا در دستگاه تعویض نمی کنیم، تقریباً همه به طور تصادفی چند سکه یا یک کلید یدکی را در جیب شلوار جین خود جا گذاشته اند. اگر کلیدها یا سکه ها در جای خود باقی بمانند، ممکن است یک اشتباه بی ضرر باشد، اما اگر شل شوند، می توانند آسیب زیادی وارد کنند.
سکه ها ممکن است به پمپ تخلیه آسیب بزنند، اگر از فیلتر عبور کنند . آنها همچنین می توانند در تخلیه ماشین لباسشویی گیر کنند (به نوبه خود آب را مسدود می کنند)، به درام آسیب می رسانند یا حتی شیشه یک ماشین لباسشویی درب جلو را خرد می کنند. خوشبختانه، راه حل آسان است: به سادگی جیب ها را در حین بارگیری دستگاه بررسی کنید.

کفش دویدن با چرم

در حالی که می‌توانید برخی از کفش‌های کتانی را در دستگاه خود بشویید، توجه داشته باشید که می‌تواند کفش‌ها را کوچک کند یا برخی از ویژگی‌هایی را که باعث می‌شود آنها در جاده‌ها ضربه بخورند، کاهش دهد. همچنین به یاد داشته باشید که کفش هایی با لهجه چرمی هرگز نباید داخل دستگاه بروند زیرا می تواند به چرم آسیب برساند. در حالی که ایمن‌ترین کار این است که وسایل دویدن گران قیمت خود را با دست بشویید و بگذارید در هوا خشک شوند، اگر برچسب نشان می‌دهد که برای ماشین ایمن هستند، Livestrong پیشنهاد می‌کند کفی‌ها را بردارید و هر کفش را در یک روبالشی جداگانه قرار دهید و سپس با هوا خشک کنید.

لکه های قابل اشتعال

اگر گاز، تینر رنگ یا حلال قابل احتراق دیگری روی لباستان ریخت، آن را در خشک کن نچسبانید. گرما می تواند باعث سوختن لکه و آتش سوزی شود. 1 وزارت انرژی آمریکا ایمنی ماشین لباسشویی و خشک کن لباس - انرژی. در عوض، به گفته کارولین فورته، مدیر اجرایی آزمایشگاه لوازم خانگی و محصولات پاک کننده در موسسه Good Housekeeping ، که با Prevention صحبت کرد ، لکه را با یک لکه بر پایه حلال (مانند Spray n' Wash) درمان کنید. حداقل ده دقیقه بنشینید، به تنهایی با ماشین لباسشویی بشویید تا لکه سمی را منتقل نکند و خشک کنید. از طرف دیگر، The Spruce توصیه می کند خمیری از دو قسمت جوش شیرین را با یک قسمت آب به لکه بمالید و سپس بشویید و آویزان کنید تا خشک شود. در غیر این صورت، مورد را با دست در آب داغ با مواد شوینده مایع بشویید و سپس آویزان کنید تا خشک شود.

جوراب بچه

همانطور که همه والدین می دانند، جوراب های کودک با فرکانس هشدار دهنده ناپدید می شوند. با این حال، طبق HGTV ، یکی از مقصران ممکن است ماشین لباسشویی باشد. جوراب های کودک به قدری ریز هستند که می توان آنها را به داخل شیلنگ ها و دریچه های ماشین لباسشویی و خشک کن مکید. این نه تنها به این معنی است که باید یک منبع ثابت از جوراب‌های بسیار کوچک خریداری کنید، بلکه می‌توانند دستگاه را مسدود کنند و منجر به سیل و تعمیرات پرهزینه شود. ارزش خرید یک کیسه لباسشویی مشبک را دارد تا با خیال راحت چیزهای کوچک را جمع کنید.

لباس پوشیده از موهای حیوانات خانگی

در حالی که همه ما عاشق در آغوش گرفتن با توله سگ های دوست داشتنی و بچه گربه های مورد علاقه خود هستیم، موهایی که آنها اغلب پشت سر می گذارند کمتر از شایان ستایش است. اولین غریزه شما ممکن است این باشد که فوراً شلوار پوشیده از مو را در ماشین لباسشویی بچکانید، اما ارزش آن را دارد که کمی وقت بگذارید و ابتدا با یک غلتک پرز یا برس موها را بردارید. رندی رادکه، سخنگوی تولید کننده لوازم لباسشویی اسپید کویین، شرکتی که هم واشرهای تجاری و هم خانگی تولید می کند، به Consumer Reports گفت که اگر آن را مستقیماً در ماشین لباسشویی فرو کنید، مو خیس می شود، توده می شود و می تواند به دو طرف لباسشویی بچسبد. ماشین، موها را روی لباس های بعدی خود پخش کنید. به علاوه، تمام آن موها می توانند از زهکشی شما خارج شوند و لوله ها را مسدود کنند. گزینه دیگر برای از بین بردن موهای حیوان خانگی از روی لباس این است که ابتدا آن را در خشک کن بچسبانید، جایی که حرکت ثابت، گرما، ورقه خشک کن و تله پرز می تواند موها را جدا کرده و جذب کند.

لباسشویی خیلی زیاد

ماشین لباسشویی و خشک‌کن شما می‌توانند کارهای زیادی انجام دهند، اما پر کردن بیش از حد ممکن است مشکلات بزرگ‌تری نسبت به مجبور کردن شما به شستن بار دوم ایجاد کند. بار بیش از حد ماشین به این معنی است که ماشین لباسشویی نمی تواند لباس های شما را به درستی تمیز کند و خشک کن نمی تواند جریان هوا را برای خشک کردن لباس ها به طور یکنواخت ایجاد کند. به علاوه، اضافه بار می تواند منجر به خرابی شود. بارهای سنگین نه تنها تسمه درام و یاتاقان ها را تحت فشار قرار می دهند، بلکه می توانند باعث گرم شدن بیش از حد موتور و سوختن آن شوند. پیشنهادات سازنده را برای ظرفیت مدل خاص خود بررسی کنید و اقلام بزرگی مانند وسایل راحتی را به خشکشویی یا لباسشویی ببرید.

کت و شلوار

کت و شلوارها معمولاً لباس هایی با قیمت بالا و مناسب برای استفاده از پارچه باکیفیت هستند. با خشک شویی همیشه از سرمایه خود محافظت کنید، زیرا حتی چرخه ظریف آن می تواند برای لباس بسیار زیاد باشد. در عوض، آنها را به خشکشویی بیاورید. در بین ریختن خشکشویی، از بخار برای رفع چروک لباس خود استفاده کنید.