سایت هیمو

فرهنگی، اقتصادی، هنری

کسب درآمد با جستجو در گوگل

شش نکته مهم برای نوشتن یک مقاله عالی

رفتن به محتوای اصلی
  1. دانش آموزان
  2. مهارت های تحصیلی
  3. منابع
  4. مقاله نویسی
  5. شش نکته مهم برای نوشتن یک مقاله عالی

شش نکته مهم برای نوشتن یک مقاله عالی

یک مقاله برای ارزیابی قدرت تفکر انتقادی شما و توانایی شما برای قرار دادن آن تفکر در قالب مکتوب آکادمیک استفاده می شود. این منبع برخی از ملاحظات کلیدی را هنگام نوشتن مقاله در دانشگاه پوشش می دهد.

در حین خواندن انشای دانش آموز، نشانگرها از خود سوالاتی مانند:

  • آیا این مقاله مستقیماً به وظیفه تعیین شده می پردازد؟
  • آیا یک موقعیت قوی و حمایت شده ارائه می دهد؟
  • آیا از منابع مرتبط به درستی استفاده می کند؟
  • آیا بیان واضح است و سبک مناسب است؟
  • آیا مقاله به طور منسجم سازماندهی شده است؟ آیا مقدمه، بدنه و نتیجه گیری روشنی وجود دارد؟

می توانید از این سؤالات برای تأمل در نوشته خود استفاده کنید. در اینجا شش نکته مهم برای کمک به شما در رسیدگی به این معیارها آورده شده است.

1. سوال را تجزیه و تحلیل کنید

انشاهای دانش آموز پاسخی به سوالات خاص هستند. از آنجایی که یک مقاله باید مستقیماً به سؤال بپردازد، اولین قدم شما باید تجزیه و تحلیل سؤال باشد. مطمئن شوید که دقیقاً می دانید چه چیزی از شما خواسته می شود.

به طور کلی، سوالات مقاله شامل سه بخش است:

  • اصطلاحات محتوا: مفاهیم کلیدی که مختص کار هستند
  • اصطلاحات محدود کننده: دامنه ای که موضوع بر آن تمرکز دارد
  • اصطلاحات دستورالعمل: آنچه باید در رابطه با محتوا انجام دهید، به عنوان مثال بحث، تجزیه و تحلیل، تعریف، مقایسه، ارزیابی.

مثال ها

  • مثال ساده

    به سوال مقاله زیر توجه کنید:

    در مورد اهمیت نور در معماری گوتیک بحث کنید.
    • شرایط محتوا: معماری گوتیک
    • اصطلاحات محدود کننده: اهمیت نور. اگر از ویژگی های دیگر معماری گوتیک، به عنوان مثال گلدسته ها یا طاق ها صحبت می کردید، از آنچه لازم است منحرف می شدید. این سوال مقاله به بحث در مورد نور محدود می شود. به همین ترتیب، از شما می‌خواهد که در مورد اهمیت نور بنویسید - نه برای مثال درباره نحوه ورود نور به کلیساهای گوتیک.
    • اصطلاح بخشنامه: بحث. این اصطلاح از شما می‌خواهد که رویکردی گسترده به انواع روش‌هایی داشته باشید که نور ممکن است برای معماری گوتیک مهم باشد. شما باید ایده ها و نظرات مختلفی را که در ادبیات دانشگاهی در این زمینه دیده اید، با استناد مناسب معرفی و بررسی کنید .
  • مثال پیچیده

    برای یک سوال پیچیده تر، می توانید کلمات کلیدی را برجسته کنید و آن را به یک سری سوالات فرعی تقسیم کنید تا مطمئن شوید که به تمام قسمت های کار پاسخ می دهید. به سوال زیر (از هنر) توجه کنید:

    تا چه حد می توان انقلاب آمریکا را انقلابی «از پایین» دانست؟ چرا افراد شاغل و با چه اهدافی درگیر شدند؟

    کلمات کلیدی در اینجا انقلاب آمریکا و انقلاب "از پایین" هستند. این دیدگاهی است که باید در این مقاله به آن پاسخ دهید. این پاسخ باید بر اهداف و انگیزه های زحمتکشان انقلاب متمرکز شود، همانطور که در سوال دوم بیان شد.

2. استدلال خود را تعریف کنید

همانطور که برای نوشتن مقاله برنامه ریزی می کنید و آماده می شوید، باید در نظر بگیرید که استدلال شما چه خواهد بود. این به معنای اتخاذ موضع یا دیدگاه آگاهانه در مورد موضوع ارائه شده در سؤال، سپس تعریف و ارائه یک استدلال خاص است.

این دو گزاره استدلال را در نظر بگیرید:

استفاده معماری از نور در کلیساهای گوتیک به لحاظ فیزیکی اهمیت نور را در الهیات قرون وسطی تجسم می بخشد.

یا:

در کلیسای جامع گوتیک کلن، نور برای برجسته کردن اقتدار و مرکزیت آیینی کشیش خدمت می کرد.

جملاتی مانند اینها استدلال یک مقاله را تعریف می کنند. آنها با ارائه یک موضوع و موقعیت فراگیر که کل مقاله به سمت آن هدایت می شود، انسجام می بخشند.

3. از شواهد، استدلال و دانش استفاده کنید

برای متقاعد کردن مخاطبان خود به استدلال خود، باید از شواهد و استدلال استفاده کنید که شامل ارجاع و ارزیابی تحقیقات مربوطه است.

  • شواهد اطلاعات مشخصی را برای حمایت از ادعای شما ارائه می دهد. معمولاً از نمونه‌های خاص، حقایق، نقل قول‌ها، آمار و تصاویر تشکیل شده است.
  • استدلال شواهد را به استدلال شما متصل می کند. به جای استناد به شواهدی مانند لیست خرید، باید شواهد را ارزیابی کنید و نشان دهید که چگونه استدلال شما را پشتیبانی می کند.
  • بورس تحصیلی برای نشان دادن ارتباط استدلال شما با آنچه در مورد موضوع نوشته شده است (با ذکر آثار خاص) استفاده می شود. بورس تحصیلی می تواند به عنوان بخشی از شواهد و استدلال شما برای حمایت از استدلال شما استفاده شود.

4. یک مقاله منسجم را سازماندهی کنید

یک مقاله دارای سه جزء اساسی است - مقدمه، بدنه و نتیجه.

  • معرفی

    هدف از مقدمه معرفی مقاله شماست. معمولاً اطلاعات را به ترتیب زیر ارائه می کند:

    • بیانیه ای کلی درباره موضوعی که زمینه استدلال شما را فراهم می کند
    • بیانیه پایان نامه ای که استدلال شما را نشان می دهد. می توانید از لیدهای صریح استفاده کنید، مانند "این مقاله استدلال می کند که..."
    • یک «نقشه راه» از مقاله که به خواننده می‌گوید چگونه استدلال شما را ارائه و توسعه می‌دهد.

    معرفی نمونه

    سوال

    "تا چه حد می توان انقلاب آمریکا را به عنوان یک انقلاب "از پایین" درک کرد؟ چرا کارگران و با چه اهدافی درگیر شدند؟

    معرفی*

    مورخان عموماً بر دوره 20 ساله بین 1763 و 1783 به عنوان دوره ای که انقلاب آمریکا را تشکیل می دهد تمرکز می کنند [این جمله زمینه کلی آن دوره را مشخص می کند] . با این حال، هنگام در نظر گرفتن مشارکت کارگران یا افرادی از پایین در انقلاب، مهم است که بین دوره پیش از انقلاب 1763-1774 و دوره انقلابی 1774-1788، که با تأسیس کنگره قاره ای مشخص شد، تمایز قائل شد. (1) [این جمله عبارت کلیدی را از زیر تعریف می کند و زمینه بیشتری را به استدلال زیر می دهد] . این مقاله استدلال خواهد کرد که ارزیابی ماهیت و اهداف اعمال افراد شاغل دشوار است زیرا طبق هر مرحله تغییر می کند [این بیانیه پایان نامه است] . مشخصه دوره قبل از انقلاب مخالفت با اقتدار بریتانیا بود. در این دوره، اهداف و اقدامات کارگران محافظه کارانه تر بود، زیرا آنها به نارضایتی های مربوط به مالیات و زمین کمیاب پاسخ می دادند، مسائلی که مستقیماً آنها را تحت تأثیر قرار می داد. با این حال، بررسی فعالیت هایی مانند سازماندهی اکشن جمعیت و جلسات شهری، جزوه نویسی، ارتباطات رسمی با انگلیس در مورد نارضایتی های آمریکا و اقدام فیزیکی در خیابان ها، نشان می دهد که اهداف و اقدامات آنها پس از سال 1775 انقلابی تر شده است . نقشه راه یا مروری بر محتوای مقاله] .

  • بدن

    بدنه مقاله استدلال شما را توسعه و تشریح می کند. این کار را با ارائه یک مورد مستدل که توسط شواهدی از بورسیه مربوطه پشتیبانی می شود انجام می دهد. شکل آن با نمای کلی که در مقدمه خود ارائه کردید مطابقت دارد.

    بدنه مقاله شما باید در پاراگراف نوشته شود. هر پاراگراف بدنه باید یک ایده اصلی ایجاد کند که از استدلال شما پشتیبانی کند. برای یادگیری نحوه ساختاربندی یک پاراگراف، به صفحه در حال ایجاد وضوح و تمرکز در نوشتار دانشگاهی نگاه کنید .

  • نتیجه

    نتیجه گیری شما نباید مطالب جدیدی ارائه دهد. شواهد و استدلال شما باید در متن مقاله برای خواننده روشن می شد.

    از نتیجه گیری برای بازگویی کوتاه موضع استدلالی اصلی و ارائه خلاصه کوتاهی از موضوعات مورد بحث استفاده کنید. علاوه بر این، به خواننده خود بگویید:

    • اهمیت یافته های شما یا پیامدهای نتیجه گیری شما ممکن است چه باشد
    • آیا عوامل دیگری وجود دارد که باید بررسی شوند، اما خارج از محدوده مقاله بودند
    • چگونه موضوع شما به زمینه گسترده تر ("تصویر بزرگتر") در رشته شما پیوند می یابد.

    در این بخش به سادگی خود را تکرار نکنید. نتیجه گیری که صرفاً خلاصه می کند تکراری است و تأثیر مقاله شما را کاهش می دهد.

    نتیجه گیری مثال

    سوال

    "تا چه حد می توان انقلاب آمریکا را به عنوان یک انقلاب "از پایین" درک کرد؟ چرا کارگران و با چه اهدافی درگیر شدند؟

    نتیجه*

    گرچه تا حد زیادی طبقه کارگر عمدتاً کسانی بودند که در صف مقدم اقدامات توده‌ها بودند و شورش علیه کشاورزان ثروتمند را نیز رهبری می‌کردند، اما انقلاب آمریکا یک مبارزه طبقاتی نبود [این بیانیه موضع پایانی مقاله است . ]. کارگران شرکت کردند زیرا مسائل به طور مستقیم بر آنها تأثیر می گذاشت - تهدیدی که توسط مالکان قدرتمند زمین و ظلمی که بریتانیا نمایندگی می کرد. در حالی که اهداف و اقدامات طبقات کارگر بیشتر به مقاومت در برابر حاکمیت بریتانیا در دوران پیش از انقلاب مربوط می شد، پس از سال 1775 که تنش با بریتانیا اوج گرفت، ماهیت انقلابی بیشتری پیدا کرد . با این جابجایی، تغییر در ایده ها اتفاق افتاد. از نظر در نظر گرفتن انقلاب به عنوان مجموعه ای از فعالیت ها مانند سازماندهی شورش ها، برقراری ارتباط با بریتانیا، حضور در جلسات شهرداری و جزوه نویسی، مشکلی به وجود می آید که همه طبقات درگیر بودند. بنابراین، ارزیابی میزان مشارکت یک گروه واحد مانند کارگران در انقلاب آمریکا غیرممکن است [این جملات نظرات نهایی را در مورد موضوع ارائه می دهد].

5. واضح بنویسید

مقاله ای که نکات خوب و شواهدی را بیان می کند، تنها در صورتی نمره بالایی دریافت می کند که واضح نوشته شود. وضوح از طریق بازبینی و ویرایش دقیق ایجاد می شود که می تواند یک مقاله خوب را به یک مقاله عالی تبدیل کند.

هنگامی که مقاله خود را ویرایش می کنید، سعی کنید آن را با چشمانی تازه ببینید - تقریباً مثل اینکه شخص دیگری آن را نوشته است.

سوالات زیر را از خود بپرسید:

ساختار کلی

  • آیا استدلال خود را به وضوح در مقدمه بیان کرده اید؟
  • آیا ساختار واقعی با «نقشه راه» ارائه شده در مقدمه شما مطابقت دارد؟
  • آیا به وضوح نشان داده اید که چگونه نکات اصلی شما استدلال شما را تایید می کند؟
  • آیا انتقال بین هر یک از نکات اصلی خود را به وضوح برای خواننده خود مشخص کرده اید؟

پاراگراف ها

  • آیا هر پاراگراف یک ایده اصلی را معرفی می کند؟
  • آیا هر جمله در پاراگراف آن ایده اصلی را پشتیبانی می کند؟
  • آیا هر پاراگراف شواهد و استدلال مربوطه را نشان می دهد؟
  • آیا هر پاراگراف به طور منطقی از پاراگراف قبل از خود پیروی می کند؟

جمله ها

  • آیا هر جمله از نظر گرامری کامل است؟
  • املا درسته؟
  • آیا پیوند بین جملات برای خوانندگان شما واضح است؟
  • آیا از اضافه کاری و تکرار اجتناب کرده اید؟

اطلاعات بیشتر درباره ویرایش را در صفحه ویرایش نوشتن خود مشاهده کنید .

6. به منابع و شواهد استناد کنید

در نهایت، نقل قول های خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که دقیق و کامل هستند. برخی از دانشکده ها از شما می خواهند که از یک سبک استنادی خاص (مثلا APA) استفاده کنید، در حالی که برخی دیگر ممکن است به شما اجازه دهند یک سبک ارجح را انتخاب کنید. از هر سبکی که استفاده می کنید، باید دستورالعمل های آن را به درستی و به طور مداوم دنبال کنید. می توانید از Recite، راهنمای سبک دانشگاه ملبورن، برای بررسی نقل قول های خود استفاده کنید.

منابع بیشتر

  • Germov, J. (2011). برای مقالات، گزارش‌ها و ارائه‌های خود نمره عالی بگیرید (ویرایش سوم). NSW: آلن و آنوین.
  • استفاده از زبان انگلیسی برای اهداف آکادمیک: راهنمای دانشجویان در آموزش عالی [آنلاین]. ژانویه 2020 از http://www.uefap.com بازیابی شده است
  • ویلیامز، جی ام و کلمب، جی جی (2010) سبک: درس هایی در وضوح و ظرافت. ویرایش دهم نیویورک: لانگمن.